Mario Escobar się poleca :)

 Tak jak obiecałam, dzisiaj krótka recenzja dwóch książek Mario Escobara "Kołysanka z Auschwitz" oraz "Dzieci żółtej gwiazdy".


Pierwsza z nich na faktach, bardzo do mnie trafiła. Czytałam ze smutkiem, ale i nadzieją jak się skończy. Książka trudna, wojenna, akcja dzieje się w obozie... nic więcej chyba nie trzeba dodawać. Byłam pod wielkim wrażeniem głównej bohaterki, że pomimo trudności i świadomości w jakim miejscu przebywała potrafiła stawić temu czoła i zajmować się dziećmi.

Zakończenie? Nie zdradzę, ale dla mnie zaskakujące...


Po przeczytaniu "Kołysanki z Auschwitz" z nadzieją sięgnęłam po kolejną pozycje tego autora "Dzieci żółtej gwiazdy". Czy warto? 

Książka sama w sobie jest dobra, szybko się czyta, wciąga- chcesz wiedzieć, co się wydarzy dalej... pokazuje jak wyglądała sytuacja Żydów w trakcie wojny, jak ich traktowano oraz jak wielu było ludzi, którzy pomimo strachu pomagali im się ukrywać. Choć wiadomo, co za to groziło... i to by było na tyle z plusów.

Ale wędrówka dwóch chłopców  (8 i 12 lat) trochę mnie przerosła. Nie do końca chce mi się wierzyć w ich wyprawę oraz w to, że pomimo wojny przebiegła ona "bez większych zakłóceń"... Również zaskoczył mnie język wypowiedzi chłopców. To są jeszcze dzieci, a ich przemyślenia oraz wypowiadanie się o różnych sprawach pozostawia co do tego wątpliwości. 


A Wy jak oceniacie te książki? Zgadzacie się ze mną? :)





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Idealna książka dla rodziców!

Cherry Pazzi się polecają!

Żona lekarza- czy warto sięgnąć?